Як же чудово бути студентом :)
Мені сімнадцятий минало
На пари йшов я в Універ
Мені так любо-любо стало
Я пам’ятаю як тепер,
Коли ту пару відмінили
І викладач був не прийшов.
А раз на пару ми забили,
І потім ще забили знов…
Ми грали в покера бувало
І навіть грали в морський бій.
Коли ж гравців було в нас мало –
Томились в лекції нудній.
Тоді й доводилось писати
Конспектів довгі сторінки,
Але щоб їх розшифрувати,
Треба не тижні, а роки.
Проте найбільше все ж любили
Із пар додому ми іти,
Адже дорогу дуже довго
Ми не могли ніяк знайти.
Спочатку йшли у парк всі разом,
Тоді у корпус, у буфет,
В кафе ходили час від часу
Дискутувати про предмет.
Викладачів туди не брали.
А от колег з потоку – так.
Звідти дорогу ми шукали
Вже ввечері при ліхтарях.
І от було мені за двадцять,
Коли під дружній гамір-свист.
Мені вручили шмат паперу,
Сказавши: ти – спеціаліст.
І після того знову довго
Ми всі разом шукали шлях.
І йшли студентами додому.
Хоча й з дипломами в руках.
17 листопада 2012 року
Літературний аналіз вірша “Мені сімнадцятий минало” Марини Кузьменко про студентську молодість, сповнену пригод і пошуків
Тематика
Тема вірша — ностальгія за студентськими роками, спогади про безтурботний і щасливий час навчання в університеті. Ліричний герой згадує свої юні роки з теплом і вдячністю, описуючи, як весело і безтурботно проводили час зі своїми друзями-однокурсниками, як шукали дорогу додому після пар і розважалися навіть під час занять.
Ідейний зміст
Ідея вірша полягає в тому, що студентські роки — це не тільки навчання і лекції, але й спілкування, дружба, пригоди і безліч веселих моментів, які запам’ятовуються на все життя. Авторка передає атмосферу молодості, коли життя здається сповненим безмежних можливостей, а всі труднощі здаються несерйозними і легко переборними. Вірш підкреслює, що навіть після отримання дипломів, ці роки залишаються незабутніми, і молоді люди продовжують “шукати шлях” у своєму житті.
Образи та символи
- Сімнадцятиріччя: символ молодості, наївності, безтурботності та початку студентського життя. Це час, коли все сприймається легко і з ентузіазмом.
- Пари та лекції: символи навчання, які водночас сприймаються як обов’язок і як нагода для пригод та веселощів. Вони стають тлом для студентських жартів і витівок.
- Гра в покер і морський бій: символ студентської розваги і дружнього спілкування. Це моменти, які підкреслюють, що студентське життя — це більше, ніж навчання.
- Шлях додому: символ пошуку власного життєвого шляху, який триває і після закінчення університету. Це метафора невизначеності і пригодницького духу, який супроводжує молодь навіть після здобуття освіти.
- Диплом спеціаліста: символ завершення одного важливого етапу життя, який, однак, не означає кінець пошуків і прагнень.
Мотиви
- Мотив юності і безтурботності: у вірші багато моментів, що нагадують про радісні і безтурботні часи, коли головними були дружба і прості радощі життя.
- Мотив студентських пригод: авторка описує, як студенти розважалися, пропускали пари, гуляли і шукали дорогу додому, що підкреслює дух пригод і спонтанності.
- Мотив дружби і спілкування: у вірші звучить захоплення дружніми відносинами, які підтримували ліричного героя протягом студентських років.
- Мотив переходу у доросле життя: вручення диплома символізує перехід від студентства до дорослого життя, але навіть після цього герої залишаються в пошуку свого шляху.
Стилістичні засоби
- Епітети: “гамірний-свист”, “невідомий порядок” — створюють живу картину студентських років, передають атмосферу веселощів і безтурботності.
- Гумор: у вірші звучать жартівливі нотки, коли ліричний герой згадує, як пропускав пари або грав у покер замість того, щоб навчатися. Це додає тексту легкості і підкреслює студентський дух.
- Гіпербола: “потрібно не тижні, а роки, щоб розшифрувати конспекти” — підкреслює складність і несерйозність підходу до навчання студентів.
- Метафора: “шукали шлях” — символізує пошук себе і свого місця у світі, що триває навіть після завершення навчання.
Композиційна структура
Вірш має лінійну композицію, у якій описуються спогади ліричного героя про студентські роки. Починається він з опису юності і навчання в університеті, потім переходить до веселих пригод і розваг, а завершується моментом отримання диплома і усвідомленням того, що студентський дух пригодницьких пошуків залишається з героями і після закінчення навчання.
Висновок
Вірш “Мені сімнадцятий минало” передає ностальгію за студентськими роками, коли життя було легким, веселим і сповненим пригод. Авторка з любов’ю і гумором згадує цей період, підкреслюючи, що саме тоді закладається багато важливих спогадів і досвідів, які супроводжують нас у дорослому житті. Вірш показує, що студентські роки — це не тільки навчання, але й час пошуку, дружби і веселощів, які назавжди залишаються в серці.